Stop met het laten liggen van geld en tijd door wachten

"

Wachten.. We doen het allemaal liever niet. Zeker niet als het geld kost. Toch zien we dat wachttijden een groot probleem zijn in de logistieke wereld. Dit geldt niet alleen voor Nederland, maar voor heel Europa. 

\n

Meerdere onderzoeken geven aan dat wachttijden bij chauffeurs van 3 tot 5 uur per week meer regel dan uitzondering zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de verborgen kosten en het gedoe dat erbij komt kijken wanneer wachttijden overschreven worden. Er zijn dan meteen een aantal partijen mee gemoeid. Er moet gebeld worden met de planning, chauffeur en de volgende klant moet geïnformeerd worden. In het ergste geval kan de volgende lading niet meer bezorgd worden en moet deze opnieuw ingepland worden.   

\n

Ondanks dat er afspraken gemaakt worden over wachttijden blijkt het in de praktijk toch moeilijk om een overschrijding hiervan een rekening te brengen of om het contract te optimaliseren op basis van praktijkervaring. Hoe komt dit nu? Door gebrek aan inzicht. Achterhalen wat de exacte wachttijd geweest is kost veel tijd en die tijd is er nu eenmaal vaak niet. 

\n

Dit moet natuurlijk anders kunnen! Daarom hebben wij een tool ontwikkeld waarmee je gemakkelijk, zonder tijd of moeite altijd real time inzicht hebt in:

\n

-Al je hotspots 
-Je dagelijks uitschieters per locatie
-De resultaten van deze week ten opzichte van een week eerder
-Een gedetailleerd overzicht per specifieke locatie (je kunt per dag/week, tijdstip & asset op detailniveau zien)
-De mogelijkheid hebt om live locaties met klanten te delen
-Automatische status updates. Deze ontvang je bij aankomst en vertrek (handig voor meerdere afdelingen binnen de organisatie)

\n

 

"

Wachten.. We doen het allemaal liever niet. Zeker niet als het geld kost. Toch zien we dat wachttijden een groot probleem zijn in de logistieke wereld. Dit geldt niet alleen voor Nederland, maar voor heel Europa. 

Meerdere onderzoeken geven aan dat wachttijden bij chauffeurs van 3 tot 5 uur per week meer regel dan uitzondering zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de verborgen kosten en het gedoe dat erbij komt kijken wanneer wachttijden overschreven worden. Er zijn dan meteen een aantal partijen mee gemoeid. Er moet gebeld worden met de planning, chauffeur en de volgende klant moet geïnformeerd worden. In het ergste geval kan de volgende lading niet meer bezorgd worden en moet deze opnieuw ingepland worden.   

Ondanks dat er afspraken gemaakt worden over wachttijden blijkt het in de praktijk toch moeilijk om een overschrijding hiervan een rekening te brengen of om het contract te optimaliseren op basis van praktijkervaring. Hoe komt dit nu? Door gebrek aan inzicht. Achterhalen wat de exacte wachttijd geweest is kost veel tijd en die tijd is er nu eenmaal vaak niet. 

Dit moet natuurlijk anders kunnen! Daarom hebben wij een tool ontwikkeld waarmee je gemakkelijk, zonder tijd of moeite altijd real time inzicht hebt in:

-Al je hotspots 
-Je dagelijks uitschieters per locatie
-De resultaten van deze week ten opzichte van een week eerder
-Een gedetailleerd overzicht per specifieke locatie (je kunt per dag/week, tijdstip & asset op detailniveau zien)
-De mogelijkheid hebt om live locaties met klanten te delen
-Automatische status updates. Deze ontvang je bij aankomst en vertrek (handig voor meerdere afdelingen binnen de organisatie)

 

Leave a Comment


Transform your data into business opportunities

Move from high level lagging reports to real-time control and insights.

View our solutions

Related posts

We are hiring!

28 June 2022

Ben jij een echte deal maker? Dan hebben wij een leuke vacature voor jou!

Read more

Hackathon 2022

14 June 2022

Zet de slimme koppen van Route42 bij elkaar, geef ze een onderwerp om hun hoofd over te breken en...

Read more

Data is cruciaal om in de transportmarkt te kunnen overleven

07 June 2022

Tijd is kostbaar, zeker in de wereld van transport waarin marges aan alle kanten steeds verder in...

Read more