Stop met het laten liggen van geld en tijd door wachten

"

Wachten.. We doen het allemaal liever niet. Zeker niet als het geld kost. Toch zien we dat wachttijden een groot probleem zijn in de logistieke wereld. Dit geldt niet alleen voor Nederland, maar voor heel Europa. 

\n

Meerdere onderzoeken geven aan dat wachttijden bij chauffeurs van 3 tot 5 uur per week meer regel dan uitzondering zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de verborgen kosten en het gedoe dat erbij komt kijken wanneer wachttijden overschreven worden. Er zijn dan meteen een aantal partijen mee gemoeid. Er moet gebeld worden met de planning, chauffeur en de volgende klant moet geïnformeerd worden. In het ergste geval kan de volgende lading niet meer bezorgd worden en moet deze opnieuw ingepland worden. 

\n

Ondanks dat er afspraken gemaakt worden over wachttijden blijkt het in de praktijk toch moeilijk om een overschrijding hiervan een rekening te brengen of om het contract te optimaliseren op basis van praktijkervaring. Hoe komt dit nu? Door gebrek aan inzicht. Achterhalen wat de exacte wachttijd geweest is kost veel tijd en die tijd is er nu eenmaal vaak niet. 

\n

Dit moet natuurlijk anders kunnen! Daarom hebben wij een tool ontwikkeld waarmee je gemakkelijk, zonder tijd of moeite altijd real time inzicht hebt in:

\n

-Al je hotspots
-Je dagelijks uitschieters per locatie
-De resultaten van deze week ten opzichte van een week eerder
-Een gedetailleerd overzicht per specifieke locatie (je kunt per dag/week, tijdstip & asset op detailniveau zien)
-De mogelijkheid hebt om live locaties met klanten te delen
-Automatische status updates. Deze ontvang je bij aankomst en vertrek (handig voor meerdere afdelingen binnen de organisatie)

\n

Meer weten over hoe jij je contracten kunt optimaliseren met behulp van daadwerkelijke data? Stuur een bericht naar: [email protected] 

\n
\n

 

"

Wachten.. We doen het allemaal liever niet. Zeker niet als het geld kost. Toch zien we dat wachttijden een groot probleem zijn in de logistieke wereld. Dit geldt niet alleen voor Nederland, maar voor heel Europa. 

Meerdere onderzoeken geven aan dat wachttijden bij chauffeurs van 3 tot 5 uur per week meer regel dan uitzondering zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de verborgen kosten en het gedoe dat erbij komt kijken wanneer wachttijden overschreven worden. Er zijn dan meteen een aantal partijen mee gemoeid. Er moet gebeld worden met de planning, chauffeur en de volgende klant moet geïnformeerd worden. In het ergste geval kan de volgende lading niet meer bezorgd worden en moet deze opnieuw ingepland worden. 

Ondanks dat er afspraken gemaakt worden over wachttijden blijkt het in de praktijk toch moeilijk om een overschrijding hiervan een rekening te brengen of om het contract te optimaliseren op basis van praktijkervaring. Hoe komt dit nu? Door gebrek aan inzicht. Achterhalen wat de exacte wachttijd geweest is kost veel tijd en die tijd is er nu eenmaal vaak niet. 

Dit moet natuurlijk anders kunnen! Daarom hebben wij een tool ontwikkeld waarmee je gemakkelijk, zonder tijd of moeite altijd real time inzicht hebt in:

-Al je hotspots
-Je dagelijks uitschieters per locatie
-De resultaten van deze week ten opzichte van een week eerder
-Een gedetailleerd overzicht per specifieke locatie (je kunt per dag/week, tijdstip & asset op detailniveau zien)
-De mogelijkheid hebt om live locaties met klanten te delen
-Automatische status updates. Deze ontvang je bij aankomst en vertrek (handig voor meerdere afdelingen binnen de organisatie)

Meer weten over hoe jij je contracten kunt optimaliseren met behulp van daadwerkelijke data? Stuur een bericht naar: [email protected] 


 

Leave a Comment


Transform your data into business opportunities

Move from high level lagging reports to real-time control and insights.

View our solutions

Related posts

Route42 x IMPARGO: Uniting Forces for Transport Excellence

07 September 2023

Margins in the transportation sector have always been notoriously thin, making the search for...

Read more

Filogic gaat samen met Route42 vervoerders helpen om voorspelbaarder te kunnen plannen

22 June 2023

Persbericht

Read more

Newsletter Q3

13 November 2022

Veeleisende klanten, grote druk op marges, tekort aan wielen en personeel. Je zult het als geen...

Read more